عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 مهر 1400
بازدید : 149
نویسنده : نسرین علوی

حتی کارشناسان قدیمی‌SEO می‌توانند گاه و بیگاه لغزش کنند. در اینجا 10 مورد از بدترین اشتباهاتی که هنگام انجام SEO می‌توانید انجام دهید آورده شده است.

سئو مانند هر صنعت دیگری است که می‌توانید در طول زمان بر آن مسلط شوید: اگر با آن خیلی راحت باشید، می‌توانید خود را در رأس اشتباهات فرض کنید. همه می‌دانیم که چگونه پیش می‌رود. شما پنج سال، 10 سال یا بیشتر در آن هستید و به نوعی حالت خلبان خودکار وارد می‌شوید.

اما یک دقیقه صبر کنید، ممکن است شخص دیگری بگوید. آیا سئو همان چیزی نیست که نمی‌توانیم "تنظیم و فراموش کنیم؟"

به طور کلی، اما این یک چیز عجیب است که هرچه بیشتر در موضوعی آگاه باشید، فراموش کردن جزئیات راحت تر است. و با سئو، همچنین باید به خاطر داشته باشید که گوگل تقریباً همیشه روشهای خود را تغییر می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، هر سئو موجود می‌تواند از روش‌هایی برای بهتر شدن استفاده کند.

در اینجا 10 مورد از بدترین اشتباهات SEO که حتی استادان قدیمی‌هنوز هم می‌توانند مرتکب شوند، آورده شده است.

 

1. ارائه ساختار پیوند داخلی ضعیف

از آنجا که اندازه وب سایت شما با همه محتواهای عالی شما بالا می‌رود، احتمالاً با برخی از خطاهای پیوند داخلی بسیار اساسی روبرو می‌شوید.

این شامل همه چیز از تولید محتوای تکراری انبوه تا خطاهای صفحه 404 می‌شود. من فکر می‌کنم ساختارهای پیوند داخلی توسط مدیران وب بسیار نادیده گرفته می‌شوند، اما به عنوان یکی از ارزشمندترین عملکردها در استراتژی UX و SEO شما عمل می‌کنند.

 

پیوندهای داخلی پنج مزیت ارزشمند برای وب سایت شما ارائه می‌دهد:

  • ارائه مسیرهای روشن به صفحات تبدیل.
  • گسترش قدرت در صفحات وب مخفی در عمق سایت شما.
  • ارائه مطالب اضافی برای خواندن یا تعاملی برای استفاده کاربران در سایت شما.
  • سازماندهی صفحات وب به صورت طبقه بندی شده توسط لنگر متن بهینه شده با کلمات کلیدی.
  • ارتباط مهمترین صفحات وب خود با خزنده‌های موتور جستجو.
  • ارسال مجدد نقشه سایت XML به موتورهای جستجو راهی عالی برای بازکردن مسیرهای خزیدن برای موتورهای جستجو به صفحات وب پیوند نشده است.

 

در همین راستا، مهم است که از فایل robots.txt و برچسب noindex خود عاقلانه استفاده کنید تا به طور تصادفی صفحات مهم وب سایت خود (یا مشتری) را مسدود نکنید.

به عنوان یک قاعده کلی، هیچ صفحه وب نباید بیش از دو کلیک با صفحه اصلی یا صفحه فرود دعوت به اقدام فاصله داشته باشد. برای شروع سازماندهی صفحات وب بر اساس موضوعی، در محتوا و خوشه‌های موضوعی، معماری وب سایت خود را با استفاده از تحقیقات کلیدواژه جدید ارزیابی مجدد کنید.

 

2. ایجاد محتوا به خاطر محتوا

بهترین شیوه‌ها حکم می‌کنند که شما باید محتوا را به طور مداوم تولید کنید تا نمایندگی و اعتبار برند خود را افزایش دهید و همچنین نرخ نمایه سازی وب سایت خود را افزایش دهید. اما با افزایش وب سایت شما به صدها صفحه یا بیشتر، یافتن کلمات کلیدی منحصر به فرد برای هر صفحه و پایبندی به یک استراتژی منسجم دشوار می‌شود.

گاهی اوقات ما دچار اشتباه می‌شویم که باید محتوا را تولید کنیم تا بیشتر از آن داشته باشیم. این به سادگی نادرست است و منجر به محتوای نازک و بی فایده می‌شود که به منزله اتلاف منابع است. بدون تکمیل تحقیقات کلیدواژه استراتژیک از قبل محتوا ننویسید.

اطمینان حاصل کنید که محتوا مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر است و از کلمات کلیدی مرتبط در برچسب‌های H2 و پاراگراف‌های اصلی استفاده می‌کند. این کار زمینه کامل محتوای شما را به موتورهای جستجو منتقل می‌کند و در سطوح مختلف به اهداف کاربر می‌رسد. برای سرمایه گذاری روی محتواهای طولانی و کاربردی و همیشه سبز وقت بگذارید. به یاد داشته باشید، ما بازاریاب محتوا و متخصص SEO هستیم، نه روزنامه نگار.

 

3. عدم سرمایه گذاری در محتوای دارای ارزش لینک

همانطور که فهمیده ایم، کمیت و کیفیت ارجاع دامنه‌های منحصر به فرد به یک صفحه وب یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. پیوندسازی یکی از مهمترین عوامل ایجاد آژانس در صنعت است. اما بیرون رفتن و پیگیری پیوندهای دسته جمعی از طریق ارسال مهمان، دسترسی دستی و بازاریابی تأثیرگذار می‌تواند هزینه بر و منابع زیادی را در بر داشته باشد.

به طور طبیعی بهترین راه برای به دست آوردن پیوندها استفاده از محتوای ستاره‌ای است که افراد فقط می‌خواهند به آن پیوند دهند. به جای سرمایه گذاری در تحقیقات دستی و ایجاد صدها پست مهمان در سال، چرا بر روی محتوایی سرمایه گذاری نکنید که بتواند تمام این پیوندها را در یک روز نوشتن بدست آورد؟

همانطور که قبلاً گفته شد، وقت خود را صرف ایجاد محتوای طولانی مدت کنید که به صنعت ارزش می‌بخشد. در اینجا، می‌توانید انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید، خواه صفحه منبع، اینفوگرافیک، مسابقه تعاملی یا راهنمای همیشه سبز باشد. برخی از استراتژی‌های دستیابی خود را به منظور ترویج بخشی از مطالب منتشر شده در وب سایت خود و نه شخص دیگری اختصاص دهید.

 

4. عدم دسترسی به مشتریان با محتوای شما

در ادامه این بحث، شما باید یک استراتژی داشته باشید تا مردم را وادار به مشاهده محتوای شما کنند. من معتقدم که بسیاری از صنعت و بسیاری از مشاغل به همان اندازه که در تولید، برای تبلیغ محتوا سرمایه گذاری نمی‌کنند. مطمئناً محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. اما در واقع بدون تبلیغات پولی چقدر به آن می‌رسد؟

به سادگی ارسال آخرین مقاله خود در وبلاگ، کانال رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه الکترونیکی، دسترسی آن را به درصد کمی‌از مخاطبان موجود محدود می‌کند. اگر به دنبال کسب سرنخ‌های جدید برای کسب و کار خود هستید، باید منابع بیشتری را در تاکتیک‌های تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید.

 

برخی از استراتژی‌ها عبارتند از:

  • کمپین‌های اجتماعی پولی
  • اشتراک گذاری هدفمند با استفاده از هشتگ‌های بهینه شده برای کلمات کلیدی.
  • تبلیغ محتوا بر روی کانال‌های تأثیرگذار
  • پیوند سازی

 

در حالی که مرغ و تخم مرغ است، اما برای پیوند دادن به آن باید محتوا را تبلیغ کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید پیوندهای بیشتری را به صورت ارگانیک بدست آورید.

 

5. بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه

بنابراین شما وقت خود را صرف ایجاد یک قطعه از محتوای طولانی کرده اید، اما این باعث ایجاد ترافیک گسترده در وب سایت شما نمی‌شود. به همان اندازه بد، بازدیدکنندگان شما زمان کمی‌در صفحه دارند و تبدیل نمی‌شوند. به احتمال زیاد، شما برای کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی کرده اید.

 

در حالی که اکثر ما اهمیت کلمات کلیدی طولانی را برای پرسش‌های اطلاعاتی درک می‌کنیم، گاهی اوقات با برخی از اشتباهات رایج روبرو می‌شویم:

  • عدم تقسیم بخش‌های جستجو و رقابت بر اساس جغرافیا.
  • تکیه بیش از حد بر عبارات با حجم بالا که تبدیل نمی‌شوند.
  • تمرکز بیش از حد منابع بر روی کلمات کلیدی گسترده (پیوندهای خارجی، لنگر متن داخلی، و غیره).
  • نادیده گرفتن نرخ کلیک
  • تلاش برای وارد کردن عبارات تطبیق ناخوشایند دقیق در محتوا.
  • نادیده گرفتن ارزش Google Ads.
  • اختصاص کلمات کلیدی هدف به محتوای نامربوط.
  • انتخاب کلمات کلیدی بی ربط به مخاطب.

 

بسیار مهم است که در مورد عبارات جستجویی که در نتایج برتر برای جستجوهای ملی و محلی ظاهر می‌شوند، تحقیق کنید. با مشتریان خود صحبت کنید تا ببینید از چه عباراتی برای توصیف عناصر مختلف صنعت شما استفاده می‌کنند. از اینجا، می‌توانید لیست کلمات کلیدی خود را تقسیم بندی کنید تا بیشتر به مشتریان مربوط شود. از ابزارهای کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و Semrush’s keyword generator برای ایده‌های مربوط به کلمات کلیدی استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای جستجوهای جستجوی اطلاعاتی و تجاری بهینه سازی کنید.

 

6. عدم مشورت با رسانه‌های پولی

همانطور که صنعت در حال حاضر ایستاده است، SEO بر دستیابی و پرورش سرنخ‌ها تمرکز دارد، در حالی که رسانه‌های پولی بر کسب و تبدیل سرنخ‌ها تمرکز می‌کنند. اما اگر این سیلوها را بشکنیم تا پیامی‌منسجم ایجاد کنیم که در هر مرحله از سفر خریدار را هدف قرار دهد؟

آیا به عنوان یک ارائه دهنده SEO، آیا می‌دانید پیام تبلیغاتی مشتری شما چیست یا کلمات کلیدی مورد استفاده آنها چیست؟ آیا همان محصولات/صفحات خدمات را با کلمات کلیدی مشابه بخش رسانه‌ای پولی تبلیغ می‌کنید؟ بینش زیادی وجود دارد که مشاوران SEO می‌توانند از تحقیقات کلید واژه PPC و عملکرد صفحه فرود یاد بگیرند که می‌تواند به آنها در کمپین خود کمک کند.

فراتر از این، بسترهای تبلیغاتی فیس بوک و توییتر ابزارهای تجزیه و تحلیل قوی مخاطبان را ارائه می‌دهند که مشاوران SEO می‌توانند از آنها برای درک بهتر مشتریان مشتری خود استفاده کنند. با تمرکز بر پیام یکپارچه و اشتراک گذاری در تحقیقات یکدیگر، مشاوران SEO می‌توانند کلمات کلیدی را که بالاترین میزان را تبدیل کرده و بیشترین کلیک را در نتایج جستجو ایجاد می‌کنند، کشف کنند.

 

7. فراموش کردن محلی

به روز رسانی Pigeon گوگل به طور کامل زمینه جدیدی برای SEO محلی ایجاد کرد. بین مرورهای فهرست راهنمای محلی، سفارشی سازی صفحه Google برای کسب و کار من و سه بسته محلی، SEO محلی بسیار هدفمند و تبدیل بالایی دارد.

 

برخی از آمارها را در نظر بگیرید:

  • 76 درصد جستجوها در دستگاه تلفن همراه منجر به بازدید از فروشگاه در آن روز می‌شود.
  • نیمی‌از جستجوهای محلی و تلفن همراه برای کسب و کار محلی است.
  • 97 درصد از مردم قبل از خرید یک بررسی آنلاین را مطالعه کرده اند.
  • 79 درصد مردم به نظرات به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند.
  • مهم این است که تحقیقات کلمات کلیدی خود را برای اهداف محلی و ملی تقسیم بندی کنید.

 

اگر خدمات محلی ارائه می‌دهید، مطمئن شوید محتوایی ایجاد می‌کنید که منعکس کننده قصد محلی باشد، مانند نام شهرها در کنار کلمات کلیدی مورد نظر و در متن محتوا. در حالی که بسیاری از ما بر رشد تجارت در مقیاس ملی تمرکز می‌کنیم، اهمیت SEO محلی را نباید نادیده گرفت.

 

8. ممیزی منظم وب سایت شخصی خود را انجام ندهید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که همه ما مرتکب می‌شویم این است که بهینه سازی سایت خود را ادامه ندهیم و اشتباهاتی که در طول زمان ظاهر می‌شوند را برطرف نکنیم. ممیزی سایت به ویژه پس از مهاجرت سایت یا پیاده سازی ابزارها یا افزونه‌های جدید اهمیت دارد.

 

اشتباهات فنی رایج که در طول زمان رخ می‌دهد عبارتند از:

  • محتوای تکراری
  • لینک‌های خراب.
  • کاهش سرعت سایت از طریق تصاویر بزرگ یا اجرای ضعیف جاوا اسکریپت.
  • متا برچسب‌های بهینه نشده
  • محتوای تکراری می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، خواه از طریق صفحه بندی یا شناسه‌های جلسه.

 

هرگونه پارامتر پارامتر URL یا محتوای تکراری را از کوکی‌های خود با درج متعارف در صفحات وب منبع برطرف کنید. این اجازه می‌دهد تا همه سیگنال‌های صفحات تکراری به صفحه اصلی بازگردند. هنگامی‌که محتوا را در سایت خود جابجا می‌کنید پیوندهای شکسته اجتناب ناپذیر است، بنابراین مهم است که در هر محتوایی که حذف می‌کنید 301 تغییر مسیر را به یک صفحه وب مربوط وارد کنید.

مطمئن شوید که 302 تغییر مسیر را برطرف می‌کنید، زیرا اینها فقط به عنوان تغییر مسیر موقت عمل می‌کنند. بررسی وب سایت شما برای جستجوی موبایل بسیار مهم است. فقط داشتن طراحی وب پاسخگو یا AMP کافی نیست. مطمئن شوید که CSS و JS خود را در طراحی تلفن همراه خود کوچک کرده و همچنین تصاویر را کوچک کنید تا طراحی سریع و پاسخگو ارائه شود.

 

در نهایت، بخشی از ممیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ارزیابی مجدد استراتژی محتوای شما در محل است. بیشتر صنایع پویا هستند، بدین معنا که نوآوری‌های جدید ظاهر می‌شوند و برخی خدمات با گذشت زمان منسوخ می‌شوند. وب سایت خود را تغییر دهید تا هرگونه پیشنهاد محصول جدید را نشان دهد.

محتوایی در اطراف آن موضوع ایجاد کنید تا اهمیت آن را برای سلسله مراتب خود برای موتورهای جستجو و کاربران نشان دهید. به طور مداوم تحقیقات کلمه کلیدی خود و تحقیقات مخاطبان را تازه کنید تا فرصت‌های جدیدی را برای مقیاس بندی و مرتبط نگه دارید.

 

9. عدم بررسی منظم Google Analytics

این نکته بعدی در Google Analytics است. این دقیقاً مشابه ممیزی وب سایت شما نیست، زیرا یک ممیزی خطاهای فنی را در پشت به شما نشان می‌دهد که باید خود به تنهایی آنها را اصلاح کنید. Google Analytics بیشتر با مخاطب روبرو است و بررسی داده‌های ارائه شده در برنامه برای کشف جایی که وب سایت شما نیاز به توجه دارد بسیار مهم است.

آیا نرخ بازگشت در این یا آن صفحه افزایش یافته است؟ به آن نگاه کنید تا دلیل آن را بفهمید. آیا ترافیک یک کانال به طور مداوم در طول زمان کاهش یافته است؟ منابع خود را برای رفع آن بررسی کنید. حتی اگر از داده‌ها و اعداد ترسیده باشید، Google Analytics همه چیز را به روشهای قابل فهم ارائه می‌دهد تا حتی یک مبتدی بتواند آنچه را که در جریان است درک کند.

نکته این است که نصب یک کد رهگیری Google Analytics و سپس نادیده گرفتن کامل آن رویکرد اشتباه است. من می‌دانم که هر چند وقت یکبار برای بررسی مسائل زمان و تلاش لازم است، اما در مورد نحوه تعامل مردم با سایت شما آنقدر اطلاعات خواهید آموخت که نمی‌توانید از مشکلاتی که پیدا می‌کنید چشم پوشی کنید.

 

10. نادیده گرفتن SEO فنی

سرانجام، شما نمی‌توانید مطالب سئو فنی ظریف را فراموش کنید.

شاید این موضوعی نباشد که بسیاری از صاحبان وب سایت بخواهند به آن بپردازند، زیرا اغلب برای رفع این مسائل بیهوش کننده است، اما من می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که اگر از SEO فنی چشم پوشی می‌کنید، این کار را اشتباه انجام می‌دهید. آیا صفحات غیرقابل کش دارید؟ خراب شدن تصاویر داخلی یا پیوندها؟ هزار تغییر مسیر موقت؟

 

صفحات یتیم، صفحات بدون پیوند داخلی یا پیوندهای خراب خارجی چطور؟ همه اینها مشکلاتی هستند که بر خزندگی سایت شما تأثیر منفی می‌گذارند و بودجه خزیدن شما را افزایش می‌دهند.

نتیجه نهایی چیست؟ این مشکلات شما را از یافتن افرادی که برای شما اهمیت بیشتری دارند باز می‌دارد.

از ابزارهایی مانند Semrush یا Screaming Frog برای شناسایی و تصحیح این مسائل قبل از اینکه بیش از حد ایجاد شوند و باعث ایجاد سردرد شدید شوید، استفاده کنید. شاید ماهانه یکبار این مسائل فنی را ممیزی کنید تا در کنار آنها باشید.

این ممکن است پر زرق و برق ترین بخش SEO نباشد، اما رفع مشکلات فنی برای یک وب سایت موفق ضروری است، بنابراین به آن برسید.

 

افکار نهایی

همه در معرض اشتباهات در صنعت خود هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای اصلاح آنها مشورت با بهترین شیوه‌ها است.

بهترین توصیه من: ذهن خود را زیرک نگه دارید و همیشه یک قدم به عقب بردارید تا ارزیابی کنید که آیا شما بهترین کار را برای توسعه کسب و کار خود یا مشتری انجام می‌دهید.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان طراحی سایت و سئو و آدرس web-dm.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com